7 augustus

8 augustus 2017 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Daar gaan we dan.. na een typisch Amerikaans ontbijt met doughnuts (niet te doen trouwens...) vertrekken we naar Graceland. We kunnen lopen vanaf het hotel want we slapen ernaast. Het landgoed ligt aan de overkant van de ingang en we gaan via een korte film over zijn leven met een busje naar de overkant. We hebben allemaal een ipad gekregen waarin je verhaaltjes over Elvis en Graceland hoort. De villa is alles wat je je bij een huis van Elvis voorstelt. Behalve dat alles nog in de oude stijl is (heel veel spiegels), is het ontzettend over de top. We mogen niet boven bij de slaapkamers en de beroemde badkamer waar hij gestorven is, kijken. Het is ooit één bezoeker gelukt om naar boven te glippen. Daar schijnt na zijn dood niks meer te zijn veranderd (zijn sokken liggen nog in de la). Het is al met al een mooi huis. Leuk om te lopen waar hij heeft gelopen. Van Oma Marleen moesten we de groeten doen en dat hebben we gedaan zoals jullie op de foto kunnen zien. Het is trouwens gelukt om Nes in zijn eentje voor de villa op de foto te zetten. Super gelukkig is hij!
Na het bezoek aan het huis gingen we weer met het busje terug naar de overkant. Daar waren nog gigantisch grote hallen waar je zijn auto's, vliegtuigen, kostuums, gouden platen, zijn militaire periode in Duitsland en allerlei frutsels kunt bekijken. We hebben er een 'Elvis Presley blvd' bord gekocht voor in de studio. Kortom een mega commerciële business. Ook Nes was er op het laatst wel klaar mee.

Weer terug in het hotel bereikt ons het vreselijke bericht dat de juf van de bso, Jacqueline, is overleden op haar vakantie. Zo'n leuke, spontane en vrolijke meid.. veel te jong. We zijn er kapot van en kunnen het niet bevatten.

We zoeken een wasserette op voor de was en Zoë gaat met Nes naar een platenzaak. Frank Ocean is ook hier niet te krijgen maar wel een elpee van The Weekend met remixen. Onze zoektocht naar gezond eten eindigde (via 2 supermarkten) bij ons zwembad met 4 maaltijdsalades van de MC Donald's.

In de avond spelen we weer gezellig Black Stories. (Paula nogmaals bedankt!) Voor degene die het niet kennen, we hebben een foto gemaakt van een kaart. Je moet raden wat er gebeurd is d.m.v. vragen waar alleen maar ja of nee op kan antwoorden. Erg leuk.

Morgen gaan we het Natchez Trace Trail rijden. It roughly follows the "Old Natchez Trace" a historic travel corridor used by American Indians, "Kaintucks," European settlers, slave traders, soldiers, and future presidents. (Copy paste). Hier horen jullie morgen meer van.

Bye bye

1. Herman:
    8 augustus 2017
    Weer klasse verhaal. Alleen laatste alinea volkomen onduidelijk, maar dat ligt aan mij. Kusjes
  2. Paula Bowie:
    8 augustus 2017
    Hahaha, ik snap ook niets van die laatste alinea Herman. Dus het ligt niet aan jou.

Leuk om te lezen familie! Ik ben jaloers. Zelfs op dat jullie graceland bezoeken
  3. ''oma" Marleen:
    8 augustus 2017
    Dank voor het overbrengen van de groeten aan de hunk uit mijn jeugd.
    De tijd gaat snel.....
    Geniet dus vooral.
    XXXX ma.
  4. Bert:
    8 augustus 2017
    Ben benieuwd wie die presidenten zijn. Ik stel voor dat we de huidige president op z'n knieën deze route laten afleggen en dan in een clownkostuum......
    Prachtige ervaringen, mooie verhalen!
  5. Juus:
    9 augustus 2017
    Ik vind het heel leuk om jullie via de reisverhalen te volgen. Wat zien jullie veel. En volgende mij genieten jullie met volle teugen. Nog veel plezier xxxx
  6. Jossepos!:
    9 augustus 2017