12 augustus

13 augustus 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Dit is anders wakker worden. Geen zingende vogels maar gillende sirenes, hard optrekkende auto's, zware vrachtwagens, toeterende goederentreinen, kortom lawaai. Maar dat geeft niet want we hebben er weer zin in (en slapen toch wel). Wat een mooie en gezellige stad is dit. Het is heel moeilijk om dat op de foto of film te zetten maar we doen een poging.
In de ochtend gaan Nes en Kee naar de 'red dress run' kijken. Althans dat is de bedoeling maar als we aankomen is de run van 2 mijl al afgelopen... Die run hebben we dan gemist maar de stad is vol met mensen in rode jurken. Man en vrouw, er is niet aan te ontkomen (zoals ook op bijna alle foto's te zien is). Het geeft wel een hele gezellige sfeer in de stad. New Orleans is de stad van feesten, live muziek, mooie huizen, veel groen, voodoo, haunted houses en moeras. Je komt overal optochten tegen van bruiloften (zie ook de filmpjes). Bourbonstreet is de stapstraat, Royalstreet en Canalstreet zijn de shopstraten. Echt super gezellig overal!

In de middag gaan we met de kinderen de stad in. Zoë koopt nog twee elpees (Bruno Mars en The Weeknd) en we eten voor Noaz eindelijk bij de MCDonald's (hier onthoud ik me van commentaar) en gaan daarna wat drinken in een gezellige binnentuin van een restaurant. Het is nog steeds heel gezellig in de stad. Als we daar weggaan is het een uur of vijf, zes. We stappen de straat op en belanden midden in zwaaiende sirenes van politie en ambulance. We zien een paar mensen die ter plekke zijn aangehouden met handboeien om en iemand onder het bloed (ook met handboeien om overigens). De sfeer is nog steeds uitgelaten en gelukkig niet grimmig maar we gaan toch maar terug naar ons appartement (het is het groene gebouw op een van de foto's).
We eten in de avond niet in de stad maar halen eten bij de Mexicaan op de hoek. Heerlijke burrito's, nacho's en taco's met verse groenten.

Maar toen.... Kee ging als eerste naar de slaapkamer om te gaan slapen, doet het licht aan en ziet een groot zwart beest over de grond richting koffer gaan. Ze zet het op een gillen, Nes springt van de bank, de kinderen komen aangerend... Er loopt gewoon een dikke zwarte kakkerlak!! Gadverderrie!! Nes houdt hem tegen zodat hij niet onder het bed kruipt, slaat hem bijna in de koffer van Kee en plaatst daarna na een paar pogingen een glas over het beest heen. Wat is het toch een held. Het beest wordt door Nes en Noaz buiten gezet en de rest van het appartement wordt gecontroleerd en we gaan slapen (en slapen dan toch weer goed).

Bonjour (veel mensen hier vragen of we uit Frankrijk komen)

1. Demis:
    Leuk!
  2. ''oma" Marleen:
    13 augustus 2017
    Hoi lieverds, ik was 'stiekem 'een beetje jaloers, maar het wordt steeds meer.....
    XXXX
  3. Anne:
    13 augustus 2017
    Wat ontzettend leuk om jullie reis zo te volgen! Lijkt me echt een geweldige reis!
    xanne
  4. Monique:
    13 augustus 2017
    Oh oh, wat een verhaal weer. Het leest allemaal zo heerlijk weg. Wat een geweldige ervaring voor jullie 4-en.
  5. Jossepos!:
    15 augustus 2017
    Iiiieeeeuuuwwww!
    Leuke foto's, mooie verhalen.
    X