16 en 17 augustus

17 augustus 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Dit is het echte vakantieleven! Op een zonnebedje aan het zwembad met heerlijke loungemuziek op de achtergrond en je hoeft helemaal niks! Gisteren zijn we Key West gaan verkennen. Langzaam lopen want met niks doen verlies je al een halve liter zweet per minuut. We eten bij Denny's een echt Amerikaans ontbijt met eieren, aardappels, toast en een T-bone! De rest van de dag hebben we in ieder geval geen honger meer.
We lopen naar het meest zuidwestelijke punt van Amerika. We hebben geen zin om in deze hitte in de rij te gaan staan voor een foto dus we zijn even creatief geweest met een goed resultaat (zie foto's). Ondertussen is Zoë bevangen door de hitte dus we moeten even stoppen bij een airco met wat drinken om bij te komen. De rest van de middag gaan we lekker zwemmen. Noaz heeft vrienden gemaakt met Max uit België en die heeft mega snorkels bij zich. Ze oefenen voor het echte snorkelen volop in het zwembad. Het zwembad is trouwens nog warmer dan de omgeving dus als je daar uit komt, kun je afkoelen op je bedje... Alleen de douche geeft echte verkoeling want die kun je koud zetten.

De rest van de dag doen we het rustig aan, we kunnen ook niet anders.

Als we gaan slapen zetten we de wekker op 7.30u want we gaan snorkelen! Met de catamaran varen we naar het koraalrif. We kunnen een uur snorkelen en na de eerste struggles met het zoute water en de snorkel lukt het toch om rustig de onderwaterwereld te bekijken. We zien kleine visjes, grote vissen, scholen vissen en koraal. Vooral de vissen hebben alle kleuren. Het koraal is weinig gevarieerd maar dat maakt de ervaring er niet minder op. Je hebt het gevoel dat je in een tropisch aquarium zwemt.
We hebben geen foto's van onder water maar wel van het snorkelen. Een tip voor de foto's: Zoë is vooraan aan het snorkelen in een zwarte bikini met rode snorkel. We zien er ook erg charmant uit met die duikbrillen en zwemvliezen (en nee, ook daar is geen foto van). We zijn wel een ervaring rijker!

De rest van de middag hangen we bij het zwembad. Liggend op een loungebank, lezend en bloggend. Ik realiseer me dat dit onze laatste dag is maar niemand zegt het hardop. Morgen onze laatste ochtend en dan reizen we weer terug naar ons kikkerlandje.
Maar zover is het nog niet dus,

Proost!

1. Paula Bowie:
    18 augustus 2017
    Lieve allemaal, Mooi om al jullie verhalen te lezen (en zo herkenbaar ;-)
    Geniet van jullie laatste ochtend en een goede reis naar huis
    xxx
  2. Bert:
    18 augustus 2017
    Een voorspoedige reis terug!
    Thuis horen we alle verhalen en bijzonderheden zeker nog een keer live!
  3. Jossepos!:
    19 augustus 2017
    En weer veilig thuis. Tot snel.