8 augustus

9 augustus 2017 - Jackson, Mississippi, Verenigde Staten

Nadat Noaz weer zijn eigen wafel heeft gemaakt voor ontbijt (hij kan het ondertussen beter dan Kee..) gaan we op weg naar Tupelo. De geboortestad van Elvis. Onderweg doen we boodschappen bij de Walmart. De keus aan producten is echt gigantisch. De Makro in Nederland is er niks bij. Er liggen zelfs wapens die je kunt kopen...

In Tupelo zien we het 2-kamer huisje dat de vader van Elvis zelf gebouwd heeft. Het is heel klein en ook hier heerst de commercie.

Natchez Trace Parkway. Aangezien de laatste alinea van de blog van gisteren niet door iedereen begrepen werd, volgt hier een kleine uitleg. Deze weg van 444 miles lang, loopt van Natchez naar Nashville en is een toeristische route. De weg volgt het oude pad dat vroeger door de indianen (Kaintucks), Europese migranten, slavenhandelaren, soldaten en dus toekomstige presidenten werd gebruikt (geen idee welke ze bedoelen, Bert maar je idee is leuk om de huidige president de route op zn knieen te laten afleggen in een clownspak maar laten we dat maar niet voorstellen. In Tennessee is meer dan 60% republikein...). Onderweg kom je allerlei historische plekken tegen zoals een prairie, een indianenkamp, een wandeling en nog meer. Wij hebben een wandeling gemaakt door een Cypress Swamp in de hoop nog een alligator tegen te komen. Die laatste helaas niet maar wel ontzettend veel mosquitos... we werden echt aangevallen (wie doet dan ook een korte broek aan....). We wisten niet hoe snel we weer weg moesten, alleen Zoë was een coole kikker en deed rustig aan.

In Jackson aangekomen hebben we een hotel gezocht en zijn we gaan eten bij Twin Peaks (je weet wel, die coole serie van David Lynch en Mark Frost). Er stond dat er continu scenes van Twin peaks te zien waren. We zullen het wel verkeerd begrepen hebben want de enige twin peaks die we gezien hebben, waren die van de serveersters (check de foto, hilarisch). Op de tv's was alleen maar sport te zien maar het eten was het lekkerste wat we deze vakantie gegeten hebben. Alles was vers en zelf gemaakt. We hebben ons prima vermaakt.

Morgen rijden we richting New Orleans. We hebben tickets gekocht voor een plantage waar ze als een van de weinige nog aandacht hebben voor de vreselijke tijd van de slavenarbeid, de Whitneyplantation. We hebben ook een hotel geboekt op een oude plantage. Morgen volgt er dus meer hierover.

CU XXX

1. Superssjaan:
    9 augustus 2017
    Leuk om jullie zo te volgen! Prachtige foto's, video's en verhalen. Have fun!
  2. Charlotte:
    9 augustus 2017
    Volgens mij ben ik te jong want ik ken geen Twin peaks..