13 augustus

14 augustus 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

De ochtend begint om 7:30u met de winst van Feyenoord op FC Twente met 2-1. Als de wedstrijd is afgelopen slapen de kinderen nog steeds en Nes en Kee gaan naar een permanente tentoonstelling over Katrina. Het is buiten weer bloedheet (10.00u in de ochtend!) en vochtig en we stoppen even in de St. Louis Cathedral waar het heerlijk koel is. De tentoonstelling valt helaas tegen. We horen niks nieuws en er zit niet echt een duidelijke volgorde in het verhaal. De Nederlanders worden wel genoemd wat dan wel weer leuk is.

We gaan weer terug naar het appartement en gaan samen lunchen. Daarna wordt er weer voetbal gekeken door de mannen (el Clasico) en de vrouwen gaan chili sauzen proeven bij Peppers palace. We kopen een lekkere scherpe chilisaus en een heerlijke salsa. Na de wedstrijd die door Noaz (lees Real Madrid) gewonnen wordt, gaan we weer naar buiten.
De hitte is bizar en we wandelen langzaam langs de Mississippi naar het BB King blues café. Eindelijk een witte wijn die geen $9 kost maar $6,5. Drie witte wijn en een paar biertjes later, gaan we weer. Niemand heeft nog honger en we gaan weer terug naar het appartement. De kinderen ergeren zich blijkbaar aan ons (hoe zou dat nou komen..) en lopen snel door. Wij slaan af richting Bourbon Street en halen nog een 'Handgranate cocktail'. Thuis aangekomen besluiten we pizza te halen. Daar gaan Nes en Kee weer, door de hitte naar de pizzeria. Als we daar aan het wachten zijn, krijgen we berichtjes van Noaz dat de telefoon van zoë kapot is... dat is echt enorm balen. De dag eindigt dus met een kapotte telefoon, een beginnende kater en een veel te hete pizza voor Nes en Kee (Nes bestelde hot sauce èn jalapeño terwijl het hot sauce òf jalapeño was...).

Laterrr

P.S. Morgen een reisdag dus tot overmorgen

1. Juus:
    15 augustus 2017
    Op vakantie heb je altijd 1pokke dag. Dus die hebben jullie nu gehad. Nu weer verder genieten. Zoë balen hoor van je telefoon
    hopelijk kan je nog wel bij al je opgeslagen gegevens en foto's. Goede reis vandaag Xxxx
  2. Anita:
    15 augustus 2017
    Vind ik leuk! Euh, natuurlijk niet het deel van de kapotte telefoon :(